lauantai 18. maaliskuuta 2017

LAUANTAIN VEGAANISET PANNARIT

DSC_0421
Rakastan aamupaloja, jos se ei ole tullut jo selväksi. Ja toinen juttu mitä rakastan myös on nämä kauneudet: pannarit. Heräilin lauantai aamulla jo aikaisin ehkä joskus 7.00 aikaan. Ja kyllä, heräsin viikonloppuna kello 7. Mä vaan oon niin tottunut heräämään suhteellisen aikasin eikä se mulle mikään ongelma ole. 

Tottakai on myös ihana nukkua hyvät pitkät yöunet, mutta aikaisessa heräämisessä musta on ihanaa se että saan niin paljon aikaan. Siinä vaiheessa kun muut heräilee kotona niin oon kerenny tehä vaikka mitä: tehdä kunnon aamupalat, käydä treenaamassa, töissä, ja sitten onkin jo lounas aika! Mutta hei, tän postauksen tarkotuksena ei ollut analysoida mun heräämistä, vaan tätä kaunista tornia mikä yllä olevassa kuvassa näkyy. 
DSC_0423
Tänään tulin tosiaan jakamaan nopean ja ihan älyttömän helpon reseptin vegaanisiin lettuihin! Edellisenä iltana olin pohtinut mitäpä sitä vois väsätä viikonlopun kunniaksi aamupalaksi. No.. lettuihinhan sitä taas sorruttiin - muttakun ne vaan on pala taivasta... muita lettufaneja?  

Näistä letuista tein lähinnä suolaiset itsessään, niiden kanssa kuitenkin leikkasin banaaninpaloja, tungin maapähkinävoita jokaiseen koloon ja komeuden kruunasa tuo St. Dalfourin hillo, todella vahvasuositus. Väsäsin vielä pienen suklaakastikkeen: mantelimaitoa, kaakaojauhetta ja taatelisiirappia, ööö nam? Lettutaikinan tein kaura- ja kikhernejauhoista, mitä olin ostanut ruotsista. 

Kikhernejauhot tuo lettuihin ehkä vähän niinkuin kananmunan tapaan lisää proteiinia, sillä kikhernejauhot on hyvinkin proteiinipitoista, mikä varmasti vegaaniruokavaliossa on hyvin positiivista, ja tottakai - ihan missä muussa ruokavaliossa vaan. Kikhernejauhot voi varmasti korvata ihan millä muilla jauhoilla itse haluaa. Sekaan heitin vähän mantelimaitoa, chiasiemeniä(tiivistämään), leivinjauhetta, kardemummaa ja kanelia ja ripauksen suolaa.

Pidemmittä puheitta, mennäämpä jo siihen viralliseen reseptiin ! 
DSC_0416

VEGAANISET PANNARIT KIKHERNEJAUHOISTA

Huom! kun alat paistamaan lettuja, varmista että taikina on tarpeeksi paksua jotta se pysyy hyvin kasassa, ohuita lettuja voi olla hankala kääntää :)

n.0,5-1dl Kikhernejauhoja
n.0,5-1dl Kaurajauhoja
n. 1-2dl mantelimaitoa (muukin neste käy)
1rkl chiasiemeniä
0,5-1 tl leivinjauhetta
kardemummaa
kanelia
suolaa

Yksinkertaista: ainekset sekasin, paisto pannulla, tarjoile omien herkkujesi kera!
Mun kombo: bansku, maapähkinävoi, cacao nibsit, hillo ja suklaa kastike! Yeeees.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti